sunnuntai 15. tammikuuta 2012

YKSI MUISTO

Joka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään. Mua saa tökkiä sitten oikein kunnolla. Paljon tulee muistettua vanhaa. Tähän muistotauluun olen laittanut anoppini vauva-aikaisen alushameen, skannannut hänen vauvakuvansa ja laittanut hänen vanhoja kiiltokuviaan. tuo iso ruusukuva on 50-luvulta. Kehtolaulun nuotitkin on jostain viime vuosisadan alkupuolelta. Paperissa ei ikävä kyllä ollut vuotta, mutta kovin hauraat ja kellastuneet ovat. Alusmekko on kokonaan käsin ommeltu ja pitsit ovat hänen äitinsä itse virkkaamat. Tämä Pikku-Kirsti on kyllä vielä joukossamme ja meidän lasten isomummu.

Piti laittaa tuohon toisen kehtolaulun nuotit, mutta en löytänyt niitä silloin. Pitäisi jatkaa etsimistä. Ne ovat niin vanhat ja hauraat, että olen laittanut ne erikoistalteen, enkä löydä mistään. Se on yksi tuutulaulu suosikkini "My Curly Headed  Baby" -Tummakiharainen lapsi
http://youtu.be/nFRhEvcGgrs



3 kommenttia:

  1. Aivan iiiiiiihana taulu! Ja tuo kehtolaulu on yksi mun suosikkeja, lauloin sitä meidän tenavalle paljon vauvaiässä, "Nukkuos´ prinsessa vaan". (Piti vähän soveltaa. :) Vanhat nuotit on kauniita.

    VastaaPoista
  2. Aivan ihana! Arvaa mitä..mä oon just laittanu valkosen, pikkutytön mekon edustaa vanhan, vauvan kuvan..Ihan hassua! Mä oon ostanu mekon kirppikseltä samoin kuvan, joten tuollaista MAHTAVAA tunnearvoa ei mun teoksella ole..eikä kehyksiäkään. Oon ottanu kuvat ja laitan jossain vaiheessa blogiin. Tämmöstä tää on; samoja ideoita voi tulla toisista tietämättä. Tämä sun on kyllä tosiaankin upea ja arvokas!! Iloista päivänjatkoa!!

    VastaaPoista
  3. Kiitos kommentoinneista :)Kiva Moon Mamma, jos sain herätettyä muistoja. Lisäsin tuohon postaukseen vielä vähän juttua kehtolaulusta ;) Riitta-Sinikka, kyllä tähän törmää aina silloin tällöin, että joku toinen samanhenkinen tekee tietämättään just samantapaista. Odotan innolla kuvaa :)

    VastaaPoista

Kiitän vierailustasi ja kommentistasi jo etukäteen. Ilahduttavaa, että jaksoit kommentoida :)