torstai 22. maaliskuuta 2012

LISÄÄN ARVONTAAN

Hyvää huomenta! Saanen esitellä sellaisen kasvin kuin Hoya wayetii, elikäs jokin posliinikukkalaji. Aivan hullu kasvi kukintainnossaan.  Hoya-harrastajilla kulkee pistokkaina harrastajalta toiselle. Jos sattuu kaupassa löytymään, niin maksaa maltaita. Tummahkonpunaiset tuoksuvat kukat. Asustaa amppelissa, ei ole köynnöstävä. Erittää todella runsaasti mettä, joten sijoituspaikka kannattaa miettiä niin, että alla on paljas lattia. Erittäin helppo elätti. Koska on epifyytti, kastella saa silloin kun sattuu muistamaan, eikä multaa tarvitse vaihtaa koskaan juuri tuosta samasta syystä. Keväällä, kun itsellä alkaa kasvi-innostus lisääntyä, niin voi lisätä myös tämän kastelua ja silloin hän innostuu pukkaamaan satoja kukkia. Otan sit koko kuvan, kun nuo tällä hetkellä olevat nuput aukeavat :)

(ps. elämäni matkat, tottakai osallistut, olenhan minäkin sun blogin alituinen lukija ;) olen vain ollut ymmärtävinäni, että täällä blogistaniassa on jonkun sortin kilpailu lukijamääristä. Vaikka en ole ollenkaan kilpailuhenkinen ihminen (mieleluummin jään kaikissa kilpailuissa jumbosijalle), niin laitoin nyt kuitenkin tuon toiveen, en tiedä toteutuuko :) )

7 kommenttia:

  1. Voi että mikä ihanuus...huokaisu...Aikoinaan avasin blogini vaan ajankulukseni,että on jotain puuhaa sairaseläke päiville,mulle oli merkityksetöntä se lukeeko sitä kukaan :D

    VastaaPoista
  2. Kuulostaa juuri minulle sopivalta kukalta, kun en ole hääppönen multasormi :) Amppelikin olis valmiina :)

    VastaaPoista
  3. Ei lukijoiden määrä ole ratkaisevaa, vaan se muutamankin lukijan laatu.
    Laadulla tarkoitan nyt sitä mukavaa blogikirjoittajan hetkeä, jolloin hän huomaa sivuillaan käyneen lukijan kirjoittaneen pienenkin sanasen kommenttilooraan.

    Itse olen vasta alkuvuodesta lähtien pitänyt omaa blogiani ja miten hyvän mielen olen monesti saanutkaan niistä pienistä tärkeistä sanoista.

    Ajatuksen jakamistahan tämä on, minulle ainakin.
    Omia ajatuksia taas avartaa muiden blogien seuraaminen.

    Mielenkiintoista ja mukaansatempaavaa tämä on jokatapauksessa, niille jotka eivät pidä tätä turhanpäiväisenä ajanhukkana =D

    Suden silmukat -blogin kautta minä olen sinun sanasi löytänyt ja lukijakseni jäänyt.

    Mukavaa maaliskuuta!

    VastaaPoista
  4. Miten sä kuvaisit sitä tuoksua? Tuleeko joku muu vähän tutumpi kasvi mieleen?? Miten iso tuo kukinto on? Hieno!

    VastaaPoista
  5. Oletkohan koskaan nuuhkaissut mitä tahansa posliinikukkaa, samantyyppinen tuoksu on. Ei kielomainen eikä sireenimäinenkään. Silkkiyrtti tuoksuu samantapaiselle, mutta ei taida olla tutumpi. Iltahämärissä voimistuu. En laittaisi omaan makuuhuoneeseeni, kun en yleensäkään tykkää voimakkaista tuoksuista :)

    VastaaPoista
  6. Kiitos, Mörököllikkä :) Olen niin ilahtunut! Toi kukka on nimittäin niin upea, että mun olis ihan pakko saada just se(kin), haha.

    VastaaPoista

Kiitän vierailustasi ja kommentistasi jo etukäteen. Ilahduttavaa, että jaksoit kommentoida :)