lauantai 10. maaliskuuta 2012

MÖRÖKÖLLIN PÖCCÖRÖIDES

Kuten olen jo esittelyssäni kehunut, olen aivan mielettömän hyvä ja innokas ruuanlaittaja. Olen myös justiisa niin tylsä, että en tykkää syömisestä, enkä varsinkaan syömisillä snobbailusta. Mutta jälleen olen pannut parastani pataan ;) Oli lyhyt työpäivä (lyhyempi kuin ukkoköllillä) ja niin tämä mielenkiintoinen homma lankesi mulle. Eihän tästä ole montaakaan viikkoa, kun just tein sapuskat neljälle.

Löysin pakkasesta sianpötkäleen, sellaisen vakuumiin pakatun n. 30cm pitkän pötkön. Sulatin sen ja leikkelin palasiksi, kaikki läpinäkyvät ja valkoiselle vivahtavat osat meni kissoille  :)
Laitoin palaset pannulle, sekaan silppusin isohkon sipulin ja pulskan valkosipulinkynnen. Annoin tiristä puuhellalla vähän aikaa. Plörtsäyttelin päälle Sweet terijaki ginger and sesam kastiketta. Lorautin vielä vähän soijasoosiakin päälle. Annoin taas roplottaa vähän aikaa. Sit avasin vielä purkin kuorittuja luomutomaatteja ja kaadoin päälle. Siinä se sit oli : Pöccöröides.
Syötiin kuorineen keitettyjen perunoitten kanssa (minä syön perunat kuorineen, ukkokölli on niin turhamainen, että kuorii) Lisänä kaali-porkkana-ananas-salaattia. Jälkkäriks karpalorahkaa.

2 kommenttia:

Kiitän vierailustasi ja kommentistasi jo etukäteen. Ilahduttavaa, että jaksoit kommentoida :)