keskiviikko 6. helmikuuta 2013

HAASTE JA TUNNUSTUS

Sain Piviltä Onnea istuttamassa blogista tunnustuksen ja haasteen. Kiitos Pivi muistamisesta :)



Tunnustukseen kuuluu kertoa viisi omituista asiaa itsestään....HÖH??


1.  Puhun ja nauran itsekseni. Yksi esim. Kävelin kerran reskalla ja siellä oli torikauppias myymässä tossuja ym. Joku frouvashenkilö katseli lapsen söpöjä huopatöppösiä. Torikauppias sanoi; juuuuu, siinä on pikkusia tallukoita. Sanamuunnoksena sanat kääntyivät heti mielessäni. Siis takkus....ja nauroin koko matkan autolle kävellessäni. Hartiani hytkyivät, vaikka yritin naamaani pidellä jotenkin aisoissa. En tiedä sanoiko myyjä tarkoituksella noi, eikä itse huomannut sanamuunnosta, mutta frouva ainakaan ei huomannut mitään ;)

2.  Pohdin kummallisia asioita. esim: en ymmärrä, miten navigaattori voi nähdä minut ja puhua minulle. En voi käsittää, miten se tietää sanoa minulle selvällä suomen kielellä...nyt ryhmity oikealle... Onko siellä pikkusessa rasiassa puheeksi tallennettuna jokaikinen maailman risteys ja tienpätkä sekä miehen että naisen puhumana. Ja vieläpä kaikilla kielillä? On siinä ollut lukemista ja nauhoittamista joillain yllin kyllin...häh?

3.  Viittaan ykköseen. Puhun ajoittain aika paljon sanamuunnoksilla, kaikki kääntyy mielessäni tosi nopeasti :)

4. Laulan saunassa ja kuvittelen ettei kukaan kuule....ja vieläpä selvin päin.

5.Olen omituisen pikkutarkka kellon aikojen kanssa. En voi olla missään yhtään etukäteen. Jos mulla on aika hammaslääkäriin klo 14, olen odotushuoneessa tasan klo 14. Kaksi minuuttia etuaikaa hyväksyn, Siis 13.58, mutta en missään tapauksessa 13.55. Se on aivan liian aikaista ja liian pitkä aika odottaa :-D Sama koskee työaikojani :)

Mutta Pivi sanoi, että kukaan puutarhasta kiinnostunut ihminen ei ole omituinen vaan normaali. Siis minähän olen normaali, minähän ilakoin paljon puutarhassa. Nyt kyllä jätän tämän itseni paljastelun vähemmälle. Kohtahan blogikansa tietää musta enemmän kuin kukaan muu ;)

Lähetän tunnustuksen edelleen Elämää Onnenpähkinässä -blogiin ja Emileithalle Ruotsin maalle

Kuvaksi tulkoon kuva toisesta puutarhassa kasvavasta orkideasta. Jossain aikaisemmasssa postauksessa on samantapainen muokkaus toisesta.




9 kommenttia:

  1. En minä olisi tuota munasaannosta huomannut!

    VastaaPoista
  2. Hih hih, mulle taas tuli mieleen tikkuisia pallukoita, mutta tuo sinun päässä syntynyt oli kyllä aika paha :-D
    Upea tikankontti ja kuva siitä, vautsivau!

    VastaaPoista
  3. Siis voi ettäkö jotain ihmejuttuja pitäis kertoa.. en minä huomaa milloin olen omituinen..
    Yritän jotain selitellä kun enemmän hereillä. Kiitos kauheesti vaiko mitä tuossa kuuluu sanoa.
    Hauskoja juttuja sulla päässäsi pyörii.. hauskutat meitäkin jotka täällä vierailemme..

    VastaaPoista
  4. Hauskoja juttuja. Oot selvästi kielellisesti lahjakas :) Minä en olisi huomannut :) Tykkäätkö palindromeista myös ? Jaksan ihmetellä mistä Mansessa asuva maisteri niitä keksii aina vaan uusia.
    Mäkin puhelen itsekseni sillon tällöin. Ja koiralle myös.
    Onpas ihana tikankontti, upea väri !

    VastaaPoista
  5. Kölliäinen, se sananmuunnos meni sinulta juuri oikein :D! Isävainaa harrasti näitä muunnoksia ja just pikkutuhmia. Ja nro 2:sta totean, että olen itse pohtinut samaa, eikä se mene minun tyhmään kallooni, miten tuo vekotin voi tietää?? Piti mennä Wikipediaan etsimään navigaattorin toimintaperiaate mutta noh, en minä tuosta paljoa voi ymmärtää.
    Lauletaan vaan ja puhutaan itseksemme, kaupassa hyllyjen välissä tapaa monta muuta samanlaista ja sitten kohta puhutaan tuntemattomat keskenään. Miten terapeuttista sosiaalista kanssakäymistä se onkaan!

    VastaaPoista
  6. :D Minun navigaattorini sisällä oleva pieni täti taisi nukahtaa, kun herätessään sanoi keskellä valtatietä: Olet umpikujassa. Tai ehkä hän vain kommentoi pohdintojani. Sinulla on upea tikankonttikin upeassa puutarhassasi.

    VastaaPoista
  7. Kiitos tunnustuksesta :-)
    Mitkähän omista tavoistani ovat muiden mielestä omituisia vaikka itsestäni ovat ihan normaaleja? Kirjaanpa ne blogiini.

    VastaaPoista
  8. Voi että on mukavia juttuja.Onnea otukselle-sellaisiahan me kaikki ollaan. Kukapa ei olisi.Kivaa viikonloppua.

    VastaaPoista

Kiitän vierailustasi ja kommentistasi jo etukäteen. Ilahduttavaa, että jaksoit kommentoida :)