torstai 16. toukokuuta 2013

PAHAINEN KORVAMATO

 Kiitos kommenteista edelliseen, kirjoitinkin sinne jotain vastausta ;)

Mulla on ollut koko aamun pitkä korvamato. Usein korvamato on sellainen kappale, jota ei voi käsittää mistä se on tullut ja miksi ;) Nyt se on ...Miksi lähdin Mimmin kanssa aamutuimaan uimaan... no kuunnelkaa vaikka, niin tarttuu teillekin :) Olen viheltänytkin sitä niin, että huuleni ovat aivan kurtussa ;)

http://youtu.be/GCZpHb-zvjc

Nyt on pakko saada mieleen jotain muuta.

Tuo Alppikello herätti äskeisessä kirjoituksessa huomiota. Sitä on saatavana ainakin Kauppilasta ja Muhevaiselta. En ole käynyt agrissa enkä Terrassa tai muuallakaan vielä, joten en tiedä, vaikka olisi sielläkin. Se on aika hintava ostettaessa, mutta se kyllä viihtyy ja leviää siementämällä ja kasvamalla kokoa leveyssuunnassa. Noiden kasvien hintojen kanssa olen tullut siihen tulokseen, että ostan sen, minkä haluan. Käytän niin vähän rahaa muuhun elämiseen ja huvitteluun, syömiseen ym, että voin hyvällä omalla tunnolla ostaa, mitä kasveja haluan. Kyllä se aina silloin vähän kirpaisee saitaa luonnettani, mutta silti...

Tässä vielä lähikuvaa kukista, on kyllä tosi suloinen :)


Tässä Trillium erectum ja Sanguinaria canadensis, kolmilehti ja Lumikki


Trillium läheltä


Amerikan kullero, Trollius laxus


Sama läheltä

 Mukdenia rossii kukkii myös näin keväällä. syksyllä sen lehdet ovat mahtavan väriset. Mulla tää on vielä pieni, viime kesänä istutettu. Toinen Mukdenia laji ei vielä näy paljoakaan maanpinnalla .

Mukavaa aurinkoista päivää...koittakaa kestää...kuuma tulee ;)

9 kommenttia:

  1. Sinulla on huippuihania kasveja puutarhassasi! Tuo kolmilehti-lumikki-yhdistelmä on super, siis niin superihana!
    Olen samaa mieltä, pihaan satsaaminen kannattaa, siellä tulee retkeiltyä lumettomana aikana joka päivä ja ihailtua kasveja. Se on kuin pistäisi rahaa omaan taskuun suorastaan ;-)

    VastaaPoista
  2. Mimmi polskutti käsipohjaa, minä kroolasin koiraa, aa-aa,aa-aa.....nyt se jäi korvamadoksi minulle , mutta ei haittaa. Tulin niin iloiseksi kun kuulin tämän pitkästä aikaa.
    Silloin vuonna -52, kun oli pieni vauva, en ollut suostunut nukkumaan ennenkuin tämä laulu laitettiin soimaan vanhasta kramofonista. Jotenkin se on jäänyt sieluni syövereihin, koska vieläkin saa oloni niin hyväksi ja rauhalliseksi. Kiitos sinulle kun löysit tämän minulle ♥ Aa-aa, aa-aa, aamutuimaan uimaan =D

    VastaaPoista
  3. Alkoi vähän naurattaa tuo korvamatosi.... arvaas mikä mato minulla kiemurtelee: Eartha Kittin Uska dara! .....uska dara gidarikken..... hih.

    VastaaPoista
  4. Joskus se korvamato iskee ja sille ei mitään sitten voi, kun kärsiä vaan, hi!
    Mutta ihania kukkia sulla ja hienoja kuvia niistä olet ottanut !

    VastaaPoista
  5. Ihanat erikoiset kasvit! Olen samaa mieltä, että se kasvi pitää ostaa minkä oikeasti haluaa vaikka vähän kirpaisisikin:) Haaveilin esim monta vuotta peikonpähkinästä ja se on ollut ihan jokaisen euron veroinen!

    VastaaPoista
  6. Hih, olipa kiva korvamato.
    Ihana tuo kerrottu Lumikki. Meillä on vain yksinkertainen
    Kolmilehti on kaunis. Meillä on samanvärinen

    VastaaPoista
  7. Mikähän se kappale on joka sulle on antanut korvamadon (hyi, kun on ruma nimi 'taudille') En viitsi kuunnella ettei tarttuisi minuunkin - mulla on taipumusta siihen vaivaan...
    Joo. Täällä meillä on kevät niin myöhäinen että ei edes puun lehdet täällä mun puutarhassa ole oikein puhjenneet. Hiirenkorvilla ovat useammat.
    Meillähän kun on ollut luonnonkatastrofi.Esimerkiksi mustikat, puolukat ja kanervat ovat menneitä ehkä vuosikausiksi. Rododendronit ovat koko-tai puolikulleita. Yleensä talvivihreät kasvit ovat saaneet kärsiä 7 viikon rakasta säästä ilman lumen suojaavaa peittoa. Täällä kasvit ovat kuolleet nälkään! Minun alppikellon lehdet ovat valkoiset...!Anja

    VastaaPoista
  8. ♥ täällä soi jatkuvasti joku nupissa..korvassa :) Todella kauniita kukkia!

    VastaaPoista
  9. Kauniita kuvia!
    Tuota kolmilehteä aion minäkin hankkia;) Ja alppikello on todellakin söpö.

    VastaaPoista

Kiitän vierailustasi ja kommentistasi jo etukäteen. Ilahduttavaa, että jaksoit kommentoida :)