maanantai 28. lokakuuta 2013

(EPÄ)REHELLISYYS(KÖ) MAAN PERII

Hei taas. Mukavaa alkanutta uutta viikkoa talviajassa. Nyt tulee taas pimeä entistä aikaisemmin iltisin ;) Onko kiva vai ei?
Kiittelen kovasti kommenteistanne. Totta ihmeessä on ilahduttavaa, jos tykkäätte kuvistani. Seuraan kyllä jatkuvasti noita luontokuvaajien kuvia, ja omat kuvani kyllä kalpenevat minkä tahansa kuvan rinnalla ;)  Facessa on luontokuva-ryhmä, johon olen liittynyt, niin sinne lisätyt kuvat tulevat näkyviini. Itse en ole sinne mitään tohtinut laittaa. Taso on korkea!

Mutta nyt olen hieman tohtinut. Eksyin kuvakilpailuun, jossa oli aiheena "hetki". Laitoin sinne sallitut viisi kuvaa. Yksi oli tuo mustarastas-kuva. Kun olin ladannut kuvat, huomasin, että toiset osallistujat käyvät anelemassa pisteitä ja äänestystä toisten kuvien kommenteissa. Enemmän katseltuani, huomasin, että jotkut vallan seuraavat, että sitä mukaa, kun uusia kuvia tulee, laittavat kommenttikenttään, että äänestivät kuvaa, tule sinäkin äänestämään minua. Onko tää reilua??? Finaaliin pääsee viisi eniten ääniä saanutta kuvaa. Näinhän voi itsekin äänestää omia kuviaan eri koneilta. Onkohan näin mahdollista saada paljon pisteitä? Vai meneekö fifty-fifty, kuten anna mulle satanen, niin minäkin annan sulle :D Sorruin siten muutamalle anojalle pisteitä antamaan, mutta annoin rehellisesti kuvan mukaa, en vastalahjaksi. Joukossa on hyvin paljon ihan tavallisia otoksia, mikä ei millään tavalla säväytä, mutta joukossa on myös toooosi upeita :) Mitä  mieltä olette, onko tämä katsojien äänestys hyvä tapa valita kuvat finaaliin? Toki hyvin monissa kilpaisluissahan tämä käytäntö on ja paras saattaa silti voittaa ;) Eikähän tämä pisteiden anelu tietenkään mitään epärehellistä kuitenkaan liene, koska se on mahdollista. Muta pistää pohtimaan ;)

Nooo, enivei, kuvat ovat siellä, en kuvittelekaan, että niillä sijoille pääsisi, mutta laitoinpahan vain. Yhdeksi kuvaksi laitoin seuraavan, ja sitten vielä kolme muuta. KIlpailuun kuvat laitetaan pienentämättä. Tähän jouduin pienentämään ja pakkaamaan.

Kiitos Tiinalle haasteesta, vastailen kun mulla on enemmän aikaa ;)


Lisään vielä tänne linkin tuohon KILPAILUUN,  siihen voi kuka tahansa osallistua hienoilla hetki-kuvillaan, kun kirjautuu palveluun ;) Menkää ihmeessä, tulen sitten jatkamaan tätä peliä antamalla teille pointseja ...heh ;) Leikki on kuitenkin kivaa :)

19 kommenttia:

  1. Kyllähän tuo vähän ikävä systeemi on, mutta mikä sitten olisi oikeudenmukaisin tuollaisessa arvostelulajissa... jos olisi tuomaristo, niin heidän mielipiteensä ratkaisisi, olisiko se sitten ainoa oikea järjestys. Vähän kismittävät tuollaiset anelut kyllä. Minua ärsyttää joissakin blogeissakin, kun sanotaan, että tule sinä minun lukijaksi niin minä alan kommentoimaan sinulle. Minusta jokaisen pitäisi seurata niitä blogeja, joiden aiheet kiinnostavat, eikä niitä ketkä kommentoivat omaan blogiin.

    VastaaPoista
  2. Äh, kirjoitin pitkän kommentin ja sitten se hävisi :(
    Näissä äänestyskilpailuissa on vähän sama meininki kuin politiikassa, likaista peliä harrastetaan ja kaikki keinot on käytössä ääntenkalastelussa =D
    Siitä huolimatta, tämä sinun kuvasi on suorastaan upea, enkä kehu ihan vaan huuliani heilutellakseni. Jos minä pääsisin äänestämään, niin tämä voittoon ilman mitään kerjäämisiä ♥ Minulla tulee tästä mieleen se tunnettu piirros ( en muista kenen) suuresta peikosta ja prinsessasta, samaa taianomaisuutta. Olen aivan ähkynä ihastuksesta, tämä on kerrassaan IHANA ♥KAUNIS♥ KUIN SATUA♥

    VastaaPoista
  3. Laitoimpa vielä sähköpostiakin tulemaan =)

    VastaaPoista
  4. Olen huomannut tuon saman anelun muissakin "kisoissa" täällä blogimaailmassa..:)

    VastaaPoista
  5. Olen Sailan kanssa samoilla linjoilla, vaikea keksiä mikä olisi puolueeton systeemi. Äänestäjien pitäisi olla olla sellaisia, jotka eivät samalla tavoittelisi omaa etua. Miten sen sitten järjestää, onkin toinen juttu.
    En kyllä tykkää lainkaan niistä aneluista tai lukijoiden kalasteluistakaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, piti vielä sanoa, että tuo kuvasi on suorastaan taianomainen, upea!
      Niitä toisia kuviasi en pääse katsomaan, kun en ole facebookissa......

      Poista
  6. Tämä kuva onkin UPEA, aivan niinkuin myös se mustiskuva!!
    Kävin myös jokin aika sitten katsomassa tuota DIGI-kuvan kilpailua, ensin vähän innostuin, mutta juuri tuo ääntenkalastus alkoi tökkimään...Hienoja kuviahan siellä on mukana, mutta etenkin tämä kuvasi ei todellakaan kalpene muiden kuvien rinnalla.!!!
    Onnea vaan matkaan!

    VastaaPoista
  7. Upea kuva!! Huvä että osallistuit:)

    VastaaPoista
  8. ♥ Upea kuva! Onnea kisaan !Mukavaa maanantain jatkoa!

    VastaaPoista
  9. Oi sulla oli upeat kuvat ! Oon huomannut tuon saman ilmiön vähän kaikissa kilpailuissa; äänestä mun koiraa, mun lapsen kuvaa ym :) Mutta niin kai se sitten menee nykyisin, some jyllää ! Mutta mäkin innostuin viemään sinne kuvan ;) Siellä on niin ammattiluokan otoksia, ettei mulla pokkarini kanssa oo tietty mitään mahiksia, mutta onpa yksi suomalainen lisää joukossa !

    VastaaPoista
  10. Hyvä kun laitoit kuvasi sinne kilpailuun, sillä sehän on tosi upea!
    Mä pidän sulle peukkuja!

    VastaaPoista
  11. Toivotan onnea kilpailussa. Upeita kuvia.
    Joissain kilpailuissa olen huomannut, että eniten ääniä saaneella kuvalla ei ollut juurikaan valokuvallisia ansioita, mutta kuvaajalla ilmeisesti suuri tuttavapiiri. Enemmän luottaisin puolueettomaan raatiin :) Uskon kuitenkin, että ihmiset yleensä äänestävät kuvaa, joka koskettaa ja joka eroaa edukseen.

    VastaaPoista
  12. Olet tallentanut kauniin hetken kuvaasi, onnea kilpailuun!

    VastaaPoista
  13. Uskomattoman hieno kuva taas, voi miten taitava olet kuvaamaan. Sellainen kuvattu hetki ettei oikein voi edes hengittää...voi kun voittaisit kilpailun! Onnea kisaan!!!!

    Kivipellon Saila

    VastaaPoista
  14. Hieno on kuvasi - katselin ja ihailin.
    Tuo 'kilpa-kuvaaminen' on aina ollut vähän 'riskaapelia-peliä'...!?
    Olenkin sen ratkaissut - 'en kilpaile kuvilla'...!

    VastaaPoista
  15. Hieno on kuvasi, Onnea kilpailuun, :)

    VastaaPoista

Kiitän vierailustasi ja kommentistasi jo etukäteen. Ilahduttavaa, että jaksoit kommentoida :)