keskiviikko 8. tammikuuta 2014

VITAMIINEJA

Mitenkäs te vitamiinotatte itseänne, vai teettekö sitä ollenkaan tavallisten syömisten lisäksi? Minä en juurikaan tarkoituksella vitamiinoita, mutta mulla on aina ,tuollainen marjasekoituskuppi pöydällä. Ja niitä tosiaan tulee napsittua kotona ollessa. Goji-, inka- ja mulperimarjoja. En tiedä mitä myrkkyjäämiä niissä on, mutta väittävät olevan muutakin ;) Kuitenkin varmaan parempia kuin namut ;) Ulkomaisia hedelmiä en kovinkaan paljon syö. Mutta luomumangot ovat hyviä.


Pirteätä tätä päivää :)



13 kommenttia:

  1. Ompas herkullisen näköisiä vitamiineja. Meillä on aina hedelmäkulho, johon tulee osteltua vähän erilaisia hedelmiä. Poika on vähän kausiluonteinen syöjä, niin se saa lisäksi purkista vitamiineja ja itsekin otan talvikuukausina täydennystä purkista. Näillä mennään.

    VastaaPoista
  2. Herkullisen näköinen marjakoktaili sulla ja sisältää varmasti hurjan määrän vitamiinejä. Itse käytän perushedelmiä, mandariinejä ja appelsiinejä, kun olen allerginen lähes kaikelle. Lisäksi napsin E:t, D:t ja kalsiumin purkissa, koska en voi syödä niitä ruokia, mistä niitä saisi luontaisesti.

    VastaaPoista
  3. Kiitos vaan, ihanalta näyttävät ja maistuvat. Iloa sinullekkin. On niin harmaata taas meillä.Itse sain siskolta Tyrni marjoja ja niissähän on paljon vitamiiniä. Pari marjaa päivässä on appelsiinin verran. Syön hedelmiä ja marjoja. Mansikoita on myös pakkasessa ja mustikoita hiukan.Rusinoita ropsautan joskus aamupuuroon.Tällä hetkellä on syö mitään purkista mutta joskus syön kalanmaksaöljy kapseleita.
    Aurinko ja d-vitamiiniä odotellen.

    VastaaPoista
  4. I'm trying to be eat more healthily this year, so eating more fruit and salad vegetables. New Year greetings from Scotland!
    Liz @ Shortbread & Ginger

    VastaaPoista
  5. Jonkin verran tulee syötyä hedelmiä, vähän sitä lajia mitä on milloinkin edullisesti. Saattaahan niissä aina olla jotain jäämiä, eikä oikein löydy (tai ovat liian kallliita) luomuhedelmiä.
    Kesällä ite kerättyjä marjoja syön joka päivä, puolukoita oli aika vähän, mutta mustikkaa riittää. Mustaherukkaa ja tyrniä mössäsin sekottimella ja laitoin jääpalarasioihin pakkaseen ja niistä muutaman palan jos muistas syödä päivittäin, niin voi luulla saavan c-vitamiinit. D-vitamiinia reilusti öljykapseleina syön. (Ei oo vielä ollut flunssaa tänä talvena,kopkop)

    VastaaPoista
  6. Luomumango kuulostaa ihanalta, meillä päin ei moista herkkua ole näkynyt. Syön paljon kotimaisia marjoja ja ulkomaisia hedelmiäkin tulee nautittua lähes päivittäin, jos vain löytyy luomuna. Banaanit ja omenat on aika helppo löytää. Otan kyllä vitamiineja ja hivenaineita myös purkista mm. seleeniä ja D-vitamiinia. Pähkinöitä ja rusinoita nautin herkkupaloiksi.

    VastaaPoista
  7. Purkista tulee otettua ja hedelmiä kyllä ,appelsiineja, omenoita.. :)

    VastaaPoista
  8. Joskus harvoin kunnon C-vitamiintujaus, joskus tosi harvoin kunnon B-vitamiinitujaus, vähän D:tä kun on pimeetä. Kalkki silloin tällöin. Siinäpä ne.
    Mutta sen sijaan hirrrrveesti marjoja, joka ikinen päivä, kasviksia (noh melkein joka päivä :)

    VastaaPoista
  9. Hedelmät ovat hyviä vitamiinien tuojia, siis myös helppo ottaa evääksi. Joskus teen kunnon salaatteja, enemmän ehkä töissä suosin salaattipitoisia lounaita. D:tä on pakko ottaa purkista. Sitä en muuten saisi tarpeeksi.

    VastaaPoista
  10. Piti vielä tulla jatkamaan, että porkkanoita narskutan usein illalla yhden tai kaksi raakana. Mutta olen viime aikoina ihastunut uunijuureksiin. Niitä olen tehnyt paljon ja niitä teki välillä mieli syödä lähes välipalana. Mutta en tiedä, miten niissä vitamiinit säilyvät. http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/27161/Uunijuurekset/

    VastaaPoista
  11. D vitamiini purkista ja sitten myös porelasillinen muita vitamiineja..siihen päälle hedelmiä ja kaikenlaisia muita juttuja miten sattuu .. porkkanoitakin.. että näin minulla ..

    VastaaPoista
  12. Aamupuuroon lykkään mustikoita tai herukoita pakastimesta. Hedelmiä tulee syötyä aika paljon, yleensä kunkin kauden hedelmiä eli parhaillaan klementiinejä ja appelsiineja kuin myös omenoita (joita rakastan). Meillä on aina hedelmiä, koska ne ovat helppoja välipaloja ja ylipäätään tykkäämme kovasti hedelmistä. Ruoan kera pyrin aina tekemään jotain salaattia ja höyrytetyt porkkanat korvaavat usein perunat. Pähkinöitä on kiva napsia telkkua katsellessa. Purkista otan nykyisin D-vitamiinia ja kalkkia.

    VastaaPoista
  13. purkista, marjoista, hedelmistä, vähän kaikkialta :)
    En olekkaan kokeillut noita inka ja mulberimarjoja! pitää testailla :)

    VastaaPoista

Kiitän vierailustasi ja kommentistasi jo etukäteen. Ilahduttavaa, että jaksoit kommentoida :)