tiistai 28. helmikuuta 2012

HUONEKASVI

On alettava pikkuhiljaa suihkuttelemaan talvesta riutuneita huonekasveja. Aloitin tästä.  Mielessäni muhii kasviaiheinen arvonta joskus keväämmällä. Jospa laittaisin useamman kasvin paketin, joista yksi voisi olla jakopala tästä Chlorophytum orchidastrum 'Fire Flash' -kasvista. Tämä on erittäin helppo kasvatettava, kuten sukunsa kaikki rönsyliljat. Tälle ei ole virallista suomenkielistä nimeä olemassa, mutta olen nähnyt kauppanimenä käytettävän "mandariinililja"-nimeä.

4 kommenttia:

  1. Heips Mörökölli=) Minä huomasin myös että ne muutamat kasvit jotka vielä taistelee minun hoidossani pitäisi elvyttää jotenkin..mumminin sanoi aikaan että kahvinpuruja pitää laittaa keväisin ruukkuihin..tiedä sitten sitä =D

    VastaaPoista
  2. Tuommoinen arvonta olisi minulle ainakin hyvin mieluinen. Se mitä talven aikana ei kissat ole syöneet kukistani on muuten vain kuolleet ja uusia taimia pitäisi saada jostain :)
    Tiitiskälle terveisiä, että kyllä mummut tietää ja kannattaa ottaa neuvosta vaarin :) Ruusut varsinkin rakastaa kahvinporoja ja kyllä minä juotan kahvia muillekin kukille.

    VastaaPoista
  3. Kiva kasvi ja ihan hyvä arpajais-idis:) Loppu kahvit minäkin kippaan kukkasille, porot harvemmin menevät kukille, mutta ei huono idea sekään ja muistan kyllä yhden Helmi-mummon tuollaista harrastaneen - hän laittoi myös murskattuja munankuoria kukkasille.

    VastaaPoista
  4. Tämä kasvi onkin mulle ihan uusi tuttavuus... ja muille kiitos, pitääkin alkaa juottaa loput kahvit kasveille ;)

    VastaaPoista

Kiitän vierailustasi ja kommentistasi jo etukäteen. Ilahduttavaa, että jaksoit kommentoida :)