tiistai 15. tammikuuta 2013

TUNNUSTUKSIA

Sain Matkattarelta haasteen, jossa on kerrottava itsestään kahdeksan asiaa. Joskus aikaisemmin olen vastannut tällaiseenkin haasteeseen, ja mun on hirveä vaikea kertoa itsestäni mitään, mutta yritän. Höysteeksi laitan kuvia, joita näpsin pihalla, kun oli aurinkoinen päivä :)

1. Olen laiska tekemään huushollitöitä. Tarvitsisin siivoojan. Olen ollut sitä aina, jo pienestä asti. Naapurissa asui ikäiseni tyttö, joka oli aivan toista. Hän siivosi, ravisteli matot ja hoiti huushollin jo lapsena silläaikaa, kun vanhemmat olivat töissä. Äitini aina vertasi minua häneen. "Riitta on niin reipas, tekisit sinäkin". Minä vain tykkäsin näperrellä ja piirrellä ja maalailla ja kuljeksia metsässä. .... En siis ole muuttunut, enkä kasvanut yhtään :( Olen kummajainen.


2. Minulla on 39 numeron jalka, ja taitaa kasvaa yhä. Minusta siis on tulossa "isokenkäinen". Jalkani on kasvanut aikuisiällä kolme numeroa. Joku on joskus sanonut, että jokainen lapsi kasvattaa jalkaa yhdellä numerolla. Minun kohdallani se voisi pitää paikkansa, mutta ajatelkaas niitä, joilla on toistakymmentä lasta, Joutuukin askartelemaan lumikengistä jalkineet  ;)

 

3. Minulla on siis kolme lasta -kolme tytärtä. Olen juuri tullut viidennen pienen mummiksi. Toissa yönä  siis 13. päivä,jouduttiin synnyttämään sektiolla raskaumyrkytyksen vuoksi viides.  Vain 2,090g ja 44 cm tyttövauva. Syntyi 33. raskausviikolla. Voi hyvin ja on terve vauva.
4. Olen esteetikko, rakastan kaikkea kaunista. Niinkuin tietenkin kaikki muutkin ihmiset. Jokainenhan tykkää kauniista. Jokainen näkee omanlaisensa asiat kauniina. Minusta esimerkiksi kuihtuneet, kuivahtaneet kukat ovat usein kauniimpia, kuin tuoreet.  Toinen heittää kuivahtaneet tulppaanit rumina roskiin, kun minusta ne vasta ovat kauneimmillaan. Siinä se sitten onkin. Siispä perun sanani, en taida ollakaan esteetikko :-D


5.  Olen 161 cm pitkä.  Lyhyt vaiko pitkä, sen saa lukija päättää.

 6. Olen kapinallinen . Ja aika pitkälti eläinsuojelija. En hyväksy turkiksia, enkä turkistarhausta ammattina. Turkiksia puolustellaan juuri sillä, että se antaa monelle toimeentulon. Mutta en millään voi hyväksyä ammattina eläinrääkkäystä, ja eläinrääkkäystä se totta totisesti on.  Jos jotain muuta, kuin turkiseläintä kohdellaan samoin, niin se luokitellaan eläinrääkkäykseksi.  -Eikä tästä sitten enempää...

7. Täytän tänä vuonna tasakymmeniä, mutta siitä viis...eiku kuus....vai miten se nyt menee ;)


8. Ammattini on hoitajatar, siksi olen töissä silloin kun toiset ovat vapailla :)


Tällaisetkin haasteet ovat kulkeneet jo aika monessa blogissa, joten en osaa lähettää sitä eteenpäin. Laadinkin hieman toisenlaisen haasteen. Jokaiselle varmaan on jossain elämän vaiheessa sattunut moka tms. jolloin olisi tehnyt mieli kadota näkymättömiin. Voit kirjoittaa niin monta tapausta, kuin haluat.

ELÄMÄNI MÖHLÄYS, JOSTA TULI PIKKIRIIKKISEN NOLO OLO. 

Lähetän tuon haasteen seuraaville kolmelle, jotka valitsin summamutikassa viimeisistä päivityksistä. He voivat lähettää sen taas kolmelle. 







35 kommenttia:

  1. Voi että sinulla on ihana ja omintakeinen tyyli kertoilla asioita ja nauraa myös itsellesi. Saat kertomuksillasi ainakin minut hyvälle tuulelle :)

    VastaaPoista
  2. Lämpimät onnittelut mummiksi tulosta, viidennen kerran. Hienoa, että kaikki meni hyvin.

    Kivasti vastasit kysymyksiin ja niin ihanat kuvat! Olen samaa mieltä kuivahtaneista/rupsahtaneista kukista.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, tämä mummiksi tulo oli vähän erilainen. En ole vielä päässyt näkemään vauvaa kuin kuvissa. Äidin, siis tyttäreni tila oli melko vakava, mutta nyt kuuluu parempaa.

      Poista
  3. Onnea viidennestä mummiudesta! Minustakin kuihtuneet kukat ovat kauniita, erityisesti juuri tulppaanit, olen joskus kuvaillut niitä blogiinkin. Turkistarhauksesta ei kai kukaan normaalilla tunne-elämällä varustettu voi olla eri mieltä vaikka alaa kuinka yritetään puolustella. Tarhat ovat keskitysleirejä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, onnitteluista. "Puhuit" kuin minun suullani

      Poista
  4. Kivoja juttuja keksitkin! Ja hirmusti onnea uudesta suvun jäsenestä mummolle! Olen muuten samanlainen esteetikko, näen ympärilläni kauniita juttuja jokapuolella. Ja eläinten oikeuksien kannattaja olen myös, olen vain niin herkkä etten aina halua tietää kaikesta, koska minulle tulee niin kertakaikkisen huono ja avuton olo. Mukavaa viikon jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Matkatar. Juuri niin se on, tieto lisää tuskaa. Mutta jonkunasteinen tieto voi myös muuttaa käsityksiä ja omaa käyttäytymistäkin. On ihmisiä, jotka eivät tiedä esim. eläinsuojelusta yhtään mitään. Heti ovat nimittämässä kohkaajaksi ja kettutytöksi. Joistain näkemistäni jutuista on jäänyt ikuinen tuskainen olo :(

      Poista
  5. Hienoa, kun vielä viitsisit itsestäs kertoa :)
    Oikein paljon on viisinkertaisesta mummiudesta ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. on = onnea (on niin kova kiire kirjoittaa, että puolet kirjaimista jää pois) ;)

      Poista
    2. Kiitos onnitteluyista ja kiva kun ehdit lukea ja kirjoittaa :)

      Poista
  6. Onnea viidennen kerran mummoksi tulosta. Oikein mukavat kertomukset itsestä:)Olen Oranssin punaisen kanssa samaa mieltä:)

    VastaaPoista
  7. ♥ Paljon Onnea sinne pikkuisen johdosta ♥ Pian hän siitä kasvaa♥ Kiitos hauskasta haasteesta!

    VastaaPoista
  8. Olipas hauskasti kerrottu, piti lukea oikein kahteen kertaan!
    Monesta aisasta ajattelen samalla tavalla! Onnea tälle pienelle lapsenlapselle kuin myös neljälle edellisellekkin :)

    VastaaPoista
  9. Sulla on kyllä sana hallussa! Mukavaa luettavaa...Onnea uudesta lapsenlapsesta! Pykälän kuusi asian kanssa olen ihan samaa mieltä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai, että sana hallussa??? Kyllä tuo kirjoittaminen on mulle aika vaikeata. Joskus ei tule yhtään mitään, joskus vähän helpommin. Kiitos, kun kommentoit :)

      Poista
  10. Tuo on niiin ihana tuo sinun kuvaus itsestäsi !
    ja Onnea mummolle <3
    juuri tänään töissä ihasteliin kännykkäkuvaa, kun yks työkaveri oli saanu toisen lapsenlapsen!
    mutta mieki oon hoitaja ja aamuvuoro häämöttää, joten palaan sun juttua lueskeleen paremmalla ajalla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Periferian riikka kommentoinnista ja liittymisestäsi lukijaksi. Tervetuloa, toivottavasti viihdyt :)

      Poista
  11. Lämpimät onnittelut mummiksi tulosta.♥
    Kivasti vastailit kysymyksiin:)

    VastaaPoista
  12. Hassu sanonta tuo kengännron kasvaminen lapsien jälkeen, en oo kuullutkaan, ja enpä onneksi usko :) Kuutosesta oon erittäin samaa mieltä. Ja sen verran on kapinallisuuttakin, että ÄRSYTTÄÄ rouvien turkit, viattomia eläimiä päällä. Hillitsen kuitenkin itseni, enkä enää tällä iällä rupea spray-maalamaan :)
    Onnea mummille ! Lapsenlapset ovat yks parhaita juttuja mitä voi saada !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että samanhenkisiä löytyy. Tyttäreni jalka kyllä kasvoi parilla numerolla, hän tämän sanonnan mulle tiesi kertoakin ;) Kiva, kun kirjoitit!

      Poista
  13. Minäkin pidän kuihtuneita kukkia kauniina ja itseäni silti jonkun näköisenä esteetikkona :). Aika pahan haasteen heitit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oliko paha haaste? Ajattelin, ettei olisi ;) Saatan itse tehdä siitä postauksen...sattunut on...monenlaista ;) Kiva kun kommentoit :)

      Poista
  14. Samaa mieltä kuin monet täällä, että mukavasti kirjoittelet :), ja onnea mummille!

    VastaaPoista
  15. Tylsänä Mörököllinä sussa om paljon 'hohtoa'. Mulle tulee sellainen tunne että kyllä sinä, vaikka oletkin Mörökölli, olet aikamoinen esteetikko:)! Meillä on aika paljon yhteistä vaikka mä pidäkin itseäni naurusuuna...;)!
    Mun elämästä löytyy niin paljon möhläyksiä ettn mä osaa valita - tai, täss on yks':
    Olin synttäreillä. Siellä oli aika paljon vieraita - ihmisiä joista tunsin vain korurallisen. Olin myös lähiaikoina avioitunut (siis kauan sitten).
    Istuimme katetun pöydän äärelle kahvia juomaan ja täytekakkua syömää. Yritin saada tunnelman vähän helpommaksi ja tuumasin ääneet kun leikkasin palan kakusta että: "Luojan kiitos että olen naimisissa ;)! En ole nimittäin saanut sitä milloikaan seisomaa".... Huomasin vsta sanottuani sen miltä se kuulosti. Tunnelma kylläkin helpottui ja vieraat nauroivat kyyneleet silmissä ja mä itse olin punainen kun keitetty rapu. (Tämä möhläys sen takia että ainakin täällä Rotsinpuolella lasketaan leikkiä siitä että täytyy saada kakkupalan seisomaan asetilla muuten ei pääse avioon...???!!;);) ;)
    Mä luulen että Mörököllillä jag hänen lukijoillaan on huumoria...;)

    Terve!/Anja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Anja. Kiitos hauskasta viestistäsi :) Onneksi sulla on vielä paljon aikaa harjoitella tuota seisottamista....siis sen kakunpalan. Vai oletko oppinut jo? siihen on kai olemassa joitain jujuja :-D

      Poista
  16. Can't make a coherent story out of all this ;-) but I love the little images you put inbetween the text!
    Bye,
    Marian

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Thank you very much for visiting and writing :) I'm sorry about the text. I often use finnish words wich are imposible to translate : I'll run to your blog :)

      Poista

Kiitän vierailustasi ja kommentistasi jo etukäteen. Ilahduttavaa, että jaksoit kommentoida :)